بلاگ آموزشی

سفارش لباس ضد حریق آتش نشانی فایرمن

سفارش لباس ضد حریق: لباس آتش نشانی یا هر لباسی که بتواند از شما در مقابل حریق و آتش‌سوزی‌ های ناگهانی محافظت کند، شاید این روزها بیشتر دغدغه شما باشد. بعد از حادثه تلخ ساختمان پلاسکو احتمالا افرادی که در ساختمان‌های قدیمی یا در معرض خطر کار می‌کنند، بیشتر به این فکر می‌کنند که در صورت گرفتار شدن در آتش باید چه مسائل ایمنی را رعایت کرده و البته در آن هنگام بهتر می باشد چه لباس‌هایی به تن داشته باشند.

سفارش لباس ضد حریق

عملیات اطفا حریق و امداد رسانی به مصدومان حوادث آتش سوزی یکی از خطرناک ترین و حساس ترین کارهای جهان است. عزیزانی که به عنوان آتش نشان خدمت می کنند نیاز به داشتن پوشاک و تجهیزات حفاظت فردی خاص و قابل اعتماد در شرایط خطرناک اطفا حریق دارند. 

اهمیت استفاده از لباس ضد حریق

وظیفه ی لباس ضد حریق حفاظت از بدن در محیط های حاوی گازهای سمی، خورنده، شیمیایی و اکسیژن ناکافی مانند آتش سوزی ها و… است. لباس های آتش نشانی از موادی تولید می شود که در مقابل سوختن، ذوب شدن و سوزش مقاوم می باشند. علاوه بر این ویژگی ها، انعطاف پذیری از اساسی ترین ویژگی های لباس آتش نشانی می باشد. 

انواع لباس آتش نشانی

  • لباس آتش نشانی FIREMAN دولایه، سه لایه، چهار لایه
  • لباس آتش نشانی ایرانی
  • لباس آتش نشانی بولدوز
  • لباس آتش نشانی آلومینیومی  ISOTEMP
  • لباس آتش نشانی Novotex
  • لباس آلومینیومی آتش نشانی Tacconi
سفارش لباس ضد حریق

یک لباس آتش نشانی از چه چیزهایی تشکیل می‌شود؟

اگر بخواهیم یک لباس شبیه به لباس آتش نشانی را بپوشیم که ما را به خوبی از خطر حریق محافظت کند بهتر می باشد تا جای ممکن همه چیزهایی که در یک لباس آتش نشانی می‌بینیم را هر روز بپوشیم.

  • کلاه نقاب دار : یک کلاه نقاب دار از ریختن شعله‌ها روی صورت شما جلوگیری می‌کند.
  • دستکش : یک دستکش از دست های شما در برابر گرما و حرارت ناشی از حریق محافظت می‌کند و ه شما این امکان را می‌دهد که در صورت لزوم اشیا دور خود را تکان دهید.
  • یک ماسک با الیاف طبیعی : پوشاندن بینی و دهان شما باعث می‌شود دود و غبار آتش سوزی را استشمام نکنید.
  • یک پیراهن آستین بلند نخی یا پشمی : بهتر است از پیراهن آستین بلند استفاده کنید که کاملا بدن شما را می‌پوشاند و البته الیاف طبیعی همیشه از الیاف مصنوعی برای جلوگیری از سوختگی مناسب‌تر اند.


نکاتی در مورد الیاف انواع لباس آتش نشانی

  • نخ اگرچه نسبت به پلی استر دیرتر آتش می‌گیرد ولی سریع‌تر می‌سوزد و خاکستر می‌شود.
  • برخی الیاف مصنوعی مثل نایلون کمی دیرتر آتش می‌گیرند اما آب می‌شوند به بدن می‌چسبند.
  • الیاف کرکی، خز مصنوعی، کاموا و مخمل از جمله الیاف و پارچه‌هایی می باشند که به سرعت آتش می‌گیرند و شعله را گسترش می‌دهد.
سفارش لباس ضد حریق

رنگ لباس آتش نشان‌ها

سفارش لباس ضد حریق: لباس‌های آتش نشانان بسته به محیطی که باید در آن عملیات اطفاء حریق انجام شود، جنس و رنگ آن ، متفاوت است. برای مثال، لباس‌های آتش نشانان در ایران و بیشتر کشور‌ها شامل کلاه ایمنی به رنگ مشکی یا سورمه ای، اورکت مشکی یا سورمه‌ای و یا ترکیب طوسی و سبز است، رنگ کفش های ایمنی هم معمولا مشکی است. در قسمت های مختلف لباس نوار‌های شبرنگ دوخته شده است.

لباس ضد حریق آتش نشانی فایرمن

سفارش لباس ضد حریق: یکی از مشخصه های مهم هر لباس اطفاء حریق، وزن آن است. هرچه وزن لباس کمتر باشد افراد در زمان استفاده از آن آزادی عمل بیشتری دارند. پیراهن و شلوار فایرمن که تولید کشور چین است فقط ۱۲۰۰ گرم وزن دارد و میتوان گفت جزو سبک ترین لباس های آتش نشانی بشمار می رود. جهت سهولت استفاده از این محصول، سه عدد جیب بر روی کاپشن آن طراحی شده است. نوارهای شبرنگ برروی شلوار و پیراهن لباس عملیاتی Fireman به هنگام کمبود نور، امکان شناسایی و تشخیص فرد را فراهم کرده اند. ترکیب رنگهای فسفری و خاکستری برای دید بهتر در روز و شب استفاده شده است.

سفارش لباس ضد حریق آتش نشانی

سفارش لباس ضد حریق: گروه تولیدی لباس کار امین دوخت به عنوان بزرگترین تولید کننده تجهیزات ترافیکی ، تجهیزات ایمنی و لوازم آتش نشانی در سطح کشور می باشد و شما عزیزان می توانید با تماس با شماره های زیر کالای مورد نیاز خود را به صورت تک و یا عمده به صورت مستقیم از این شرکت خریداری فرمایید.

سفارش لباس ضد حریق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.