بلاگ آموزشی

سایت لباس فرم آزمایشگاهی به صورت عمده و جزئی

سایت لباس فرم آزمایشگاهی

سایت لباس فرم آزمایشگاهی : لباس فرم کارگاهی , لباس فرم آزمایشگاهی و لباس فرم پزشکی همگی روپوش سفیدی می باشد که همگی دارای ویژگی یکسانی می باشند در این مقاله به این موضوع که چرا باید لباس فرم پزشکی و آزمایشگاهی از جنس تترون باشد می پردازیم با کار لباسان همراه باشید .

چرا از پارچه تترون برای تولید روپوش پزشکی استفاده شود؟

مهم ترین و اساسی ترین هدف از پوشیدن روپوش آزمایشگاهی تترون در مراکز بهداشتی ، داشتن حفاظی بدنی در برابر خطرات احتمالی می باشد . در گام بعد با در نظر گرفتن جامعه هدف روپوش ها طبقه بندی شده به طوری که روپوش های پزشکی اغلب سفید رنگ و بدون هیچ گونه تزیینات و طراحی خاص هستند. اما رنگ سفید روشن منجر به تنگی و انقباض در چشم می شود.

از این رو کادر اتاق عمل اغلب از روپوش آبی و سبز بهره می برند . همینطور رنگ سبز با تضادی که به وجود می آورد ، منجر می شود که حواس جراح نسبت به رنگ خون پرت شود . زمانی که جراح مدام رنگ قرمز را ببیند ، به تدریج حساسیت خود را در مقابل این رنگ از دست می دهد که امکان دارد در زمان عمل خطراتی برای بیمار به وجود آورد. در قسمت کودکان، با هدف القای حس شادی و خوشحالی، اغلب روپوش هایی رنگی مورد استفاده قرار می گیرد.

سایت لباس فرم آزمایشگاهی

سایت لباس فرم آزمایشگاهی

شاید بتوان گفت روپوش پزشکی تترون پر استفاده ترین پارچه مراکز پزشکی و آزمایشگاهی است که هر ساله مقدار زیادی از آن با وضعیت خاص تولید، به وسیله ی کارخانجات نساجی ساخته و تولید می شود.

تولیدی های لباس به آسانی قادر به تشخیص تترون با کیفیت از نوع بی کیفیت آنهستند د. اما تاکید می کنیم همان گونه که بیان کردیم، در هنگام خرید کلی به خصوصیت ضد آب ژاول و همینطور عدم بدن نما بودن نگاه ویژه داشته باشید . زیردست خوب و نرمی پارچه تترون بیمارستانی از اساسی ترین سنگ محک های مرغوبیت آن به حساب می آید . که روپوش پزشکی تترون این مزیت را داراست .

تترون اغلب با عرض ۱٫۵ متر، وزنی میان ١۵٠ تا ١٩٠ گرم دارد. به مراکز های درمانی و بیمارستان ها توصیه می شود از گرماژ میان ١۵٠ تا ١٧۵ گرم بهره ببرند تا سبکی لباس منجر به راحتی بیشتر شود.

سایت لباس فرم آزمایشگاهی

سایت لباس فرم آزمایشگاهی

انواع لباس بیمارستان و روپوش پزشکی تترون

در بیمارستان ها و مراکز درمانی از لباس های مختلفی استفاده می شود که از جنس های مختلفی می باشند که در ادامه ذکر می شوند.

  • پارچه از جنس ویسکوز ویسکوز ساده و طرحدار
  • پارچه از جنس اسپان باند یا بی بافت
  • پارچه از جنس اس ام اس ( sms )
  • پارچه از جنس برزنت بیمارستانی
  • پارچه از جنس های ملحفه ای
  • پارچه از جنس پرده
  • پارچه از جنس تترون که روپوش پزشکی تترون نیز در این دسته می باشد
  • پارچه از جنس ترگال ساده
  • پارچه از جنس ترگال کجراه
  • پارچه از جنس فلامنت فلامنت
  • پارچه از جنس فلامنت پنبه

لباس های آزمایشگاهی چه ویژگی هایی دارند؟

روپوش آزمایشگاهی  , پزشکی و پرستاری ، یکی از ارکان اصلی صنعت پزشکی و آزمایشگاهی می باشد که هم هویت کادر بیمارستان و حیطه پزشکی را مشخص می کند و هم با وجود راحتی در این لباس ، افراد سنگینی لباس را احساس نمی کنند .

این روزها، پزشکان و پرستارانی را می بینیم که یونیفرم های مخصوصی را بر تن کرده اند که به آن ها روپوش پزشکی و پرستاری و یا اسکراب نیز گفته میشود که دارای رنگ و استایل های متفاوتی است.

روپوش پزشکی و پرستاری توسط افراد حرفه ای تولید می شود که از بهداشت فردی و پزشکی کاملا آگاهی دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.