بلاگ آموزشی

تولید انواع پارچه های نسوز با بالاترین کیفیت

تولید انواع پارچه های نسوز: پارچه نسوز، پارچه ای می باشد که از الیاف های فایبرگلاس، آرامید یا کولار، گرافیت ، فایبر سرامیک و … تولید می شوند، و  با دقت به الیافی که در این پارچه ها به کار رفته است دارای مقاومت حرراتی و کاربردهای متعدد و مختلفی است. پارچه های نسوز دارای مقاومت حرارتی بسیار زیادی هستند و همان طور که از نام آن ها پیداست غیر قابل سوختن و اشتعال می باشند به صورتی که حتی اگر در دمایی بالا تر از دمای آستانه ی تحمل شان قرار گیرند، بدون این که شعله ور شوند کم کم تجزیه و متلاشی می شوند.

تولید انواع پارچه های نسوز

جالب است بدانید که بعضی از الیاف های مرغوب پارچه های نسوز مقاومت بسیار بالایی در مقابل اشتعال دارند و به گونه ای می باشند که می توانند خود را خاموش کنند که از جمله ای این الیاف ها می توان به پلی استرهای خاص، الیاف شیشه، الیاف های مداکریلیک و برخی ترکیب های دیگر اشاره نمود.

پارچه های نسوز

عواملی که در غیر قابل اشتعال بودن پارچه های نسوز دخیل می باشند وزن و بافت پارچه های نسوز است، همچنین به علت این که پارچه های نسوز از الیاف طبیعی مانند پشم و ابریشم ساخته می شوند آتش زدن آن ها دشوار می باشد و حتی اگر شعله ور هم شوند به آهستگی می سوزند و همان طور که گفتیم در بعضی موارد این قابلیت را دارند که خود را خاموش کنند.

تولید انواع پارچه های نسوز

ویژگی پارچه های نسوز

پارچه های نسوز در کنار خاصیت غیر قابل اشتعال خود ویژگی هایی دارد که آن ها را از سایر انواع پارچه مجزا می کنند، که از جمله ای خصوصیات می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • پارچه های نسوز ضد اسید و باز هستند.
  • دارای انعطاف پذیری بالایی هستند.
  • توانایی تحمل دمای بالا تا ۱۵۰۰ درجه سانتی گراد را دارند..
  • ضد روغن هستند
  • این نوع پارچه ها مقاومت بالایی در برابر حرارت، سایش، جریان، کشش و فشار از خود نشان می دهند.
  • پارچه های نسوز به دلیل مقاومت بالایی که دارند در عایق بندی دیگ های بخار، ساختمان ها و کارخانجات، نیروگاه های برق، عایق کاری تاسیسات و لوله ها کاربرد دارند.

انواع پارچه های نسوز

  • آزبست
  • سیلیکون
  • سرامیکی
  • سیلیکا
  • برزنت نسوز
  • فایبرگلاس

پارچه های نسوز از جمله پارچه هایی می باشند که  به علت مقاومت بالا و منحصربه فردی که دارند در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و می توانند در صورت وقوع حادثه آسیب های مختلف را تا حد زیادی کاهش می دهند. البته پارچه های نسوز انواع مختلفی دارد که هر کدام مزایا، معایب و ویژگی های خاص خود را دارند که در ادامه قصد داریم انواع پارچه های نسوز را به همراه ویژگی هایی که دارند مورد بررسی قرار بدهیم.

تولید انواع پارچه های نسوز

پارچه های نسوز پر کاربرد

پارچه های نسوز انواع مختلفی دارند که هر کدام با توجه به ویژگی که دارند در موارد خاصی مورد استفاده قرار می گیرند. بعضی از این نوع پارچه ها نسبت به سایر انواع پارچه های نسوز کاربردهای بیشتری دارند که از جمله ی این پارچه های نسوز پر کاربرد می توان به آرامید، فایبر گلاس و سرامیکی اشاره نمود.

نکات مهم در خرید پارچه های نسوز

تولید انواع پارچه های نسوز: تولیدی های موجود در کشور جهت بهبود کیفیت پارچه های نسوزی که تولید می کنند از ترکیب الیاف طبیعی و الیاف مصنوعی استفاده می کنند، ولی اگر نمی توانید طبیعی بودن یا مصنوعی بودم الیاف پارچه ی نسوز را تشخیص دهید می توانید از یک راه ساده برای تشخیص طبیعی بودن یا مصنوعی بودن الیاف پارچه استفاده کنید، تکه ای از پارچه را بسوزانید، اگر پس از سوختن پارچه به صورت پودر در آمد، الیاف آن طبیعی می باشد.

تولید انواع پارچه های نسوز

تولید انواع پارچه های نسوز: تولیدی  امین دوخت با توجه به توانمندی های خاص خود در بالا بردن کیفیت در تولید پارچه ها و پایین آوردن قیمت تمام شده این محصولات، کسب رضایت مشتریان را جزو الگوهای اصلی خود قرار داده است. شما مشتریان محترم می توانید برای کسب مشاوره و خرید انواع پارچه نسوز های مورد نظر خود، با کارشناسان این امر از طریق شماره های موجود در زیر اقدام نمایید.

تولید انواع پارچه های نسوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.