بلاگ آموزشی

خرید لباس کار سرهمی جوشکاری با کیفیت بالا

خرید لباس کار سرهمی جوشکاری: آسیب های ناشی از جوشکاری از سوختگی‌ های معمولی گرفته تا سوختگی‌ های جدی درجه سه می‌ تواند بسیار دردناک باشد و در بعضی موارد منجر به نقص عضو و حتی کنار گذاشتن حرفه‌ ی جوشکاری شود. بهره گیری از تجهیزات ایمنی مناسب راهی ساده برای حفاظت جوشکاران از خود در مقابل این خطرات می باشد.

خرید لباس کار سرهمی جوشکاری

نیم‌ تنه‌ها و شلوار‌ های مقاوم و چکمه‌ هایی که در قسمت جلوی آن ها فلزی برای حفاظت از انگشتان تعبیه شده، کلاه ایمنی که کاملاً صورت را می‌پوشاند، عینک ضد ضربه و یک جفت دستکش ایمنی مناسب می‌ توانند به رسیدن به هدف حفظ ایمنی و سلامتی جوشکار کمک کنند. در نگاه اول ممکن می باشد لیست تجهیزات ایمنی که پرسنل جوشکار استفاده می‌ کنند با لباس تن آن ها اشتباه شود. با دقت به اینکه خطرات جوشکاری می‌تواند منجر به جراحات وسیع شود، باید سطح بالایی از ایمنی در مقابل خطراتی که جوشکاران را تهدید می‌کند، در‌نظر گرفته شود.

چه بپوشید تا زمان جوشکاری ایمن باشید؟

  • پوشش محافظ
  • پارچه‌های نخ پنبه‌ ای مقاوم و کند‌کننده جریان آتش
  • تجهیزات محافظت حین جوشکاری
  • عینک‌های ایمنی
  • حفاظت‌های تنفسی
  • نکات مهم برای پیشگیری از آسیب های جوشکاری

پوشش محافظ

نیم‌ تنه، شلوار، لباس های یکسره، پیش‌ بندها، ماسک‌ها، آستین ها، و کلاه‌ های مخصوص جزئی از تجهیزات ایمنی پوششی موجود برای جوشکاران می باشد. در زمان انتخاب لباس ایمنی مناسب، جوشکاران می بایست از خود بپرسند در کاربرد آن ها چه جنس پوششی به بهترین نحو از آنها حفاظت می‌ کند. پوشش‌ ها می بایست از مواد مقاوم در مقال آتش، جرقه و سایش باشند به اندازه‌ی فرد خریداری شوند تا کاملاً بدن وی را پوشش دهند.

خرید لباس کار سرهمی جوشکاری

تجهیزات محافظت حین جوشکاری

علاوه بر لباس مخصوص برای حفاظت بدن جوشکاران می بایست برای ایمنی بیشتر لوازم مناسب را نیز به همراه داشته باشند. لازم نیست آن ها پول زیادی برای کیفیت بالای وسیله بپردازند بلکه باید روی تهیه وسیله‌ ای متمرکز شوند که ایمنی لازم برای کار آن ها را تامین می‌کند. پوشش مناسب در سر زمان کار در کارگاه بسیار مهم می باشد. یک سر بند یا عرق‌ چین از جنس پارچه پنبه‌ ای ضد‌ آتش است که لایه نازکی بین سر و کلاه ایمنی جوشکاری ایجاد می‌ کند.

کلاه ایمنی جوشکاری با ماسک کل صورت و بالا پیشانی را می‌ پوشاند. و صورت را از شعله و جرقه در امان می‌ دارد. بهره گیری از لنز‌های تیره مخصوص برای حفاظت از چشم نیز لازم است و به جوشکار این امکان را می‌ دهد که بدون احتمال آسیب یا خطر جسم جوشکاری شونده را ببیند. جوشکاران باید بخاطر داشته باشند که کلاه ایمنی و سر‌پوش پوشش های رویی می باشند که باید با محافظ چشم استفاده شوند.

عینک‌های ایمنی

عینک‌ های ایمنی با کیفیت از وسایل اولیه ایمنی هستند و باید زیر کلاه ایمنی جوشکاری زده شوند تا از چشم‌ها محافظت کنند. این عینک‌ ها باید در کناره‌ها محافظ داشته باشد و این محافظ دور لنز را نیز پوشش دهد. می توان از عینک‌های ایمنی بجای کلاه ایمنی جوشکاری در جوشکاری‌ های Light و برشکاری استفاده نمود اما آن ها برای ایمنی در مقابل ضربه باید با محافظ صورت استفاده شوند. در حین انجام دیگر جوشکاری‌ های گاز و سایر جوشکاری‌ های قوسی استفاده از کلاه ایمنی مخصوص جوشکاری برای حفاظت در مقابل سوختگی‌ های صورت لازم می باشد.

خرید لباس کار سرهمی جوشکاری

نکات مهم برای پیشگیری از آسیب های جوشکاری

معمول‌ ترین صدمات حین جوشکاری سوختگی ها می باشند که در حال حاضر بهره گیری از پوشش مناسب و مرغوب به آسانی از وقوع اینگونه جراحات پیشگیری می‌ کند. متاسفانه اطمینان بیش از حد ممکن است سبب شود جوشکار فکر کند از اینگونه جراحات مصون است یا اینکه به علت گرانی تجهیزات از آن صرفه نظر کند.

در زمان های گذشته جوشکاران لباس ایمنی خود را نمی‌ پوشیدند چون معتقد بودند این پوشش گرم یا دست و پا‌گیر است. خوشبختانه امروزه آنها میتوانند زیر لباس ایمنی خود لباسی سبک بپوشند که عرق آن ها را دفع کند تا راحت‌تر باشند. پوشیدن این زیر‌پوش‌ها در ابتدا در میان ورزشکاران رواج داشت. ولی اکنون جایگاه خود را در فعالیتهای صنعتی پیدا کرده است.

خرید لباس کار سرهمی جوشکاری با کیفیت بالا

خرید لباس کار سرهمی جوشکاری: در نهایت اینکه جوشکاران در انتخاب جنس لباس، وزن، خاصیت ضد‌ حریق بودن آن و تجهیزات ایمنی مور‌د نیازشان گزینه‌ های زیادی دارند. این روش که برای افراد مختلف یک کارگاه لباس‌های یک‌ اندازه خریده شود، دیگر منسوخ شده است. جوشکاران می‌ توانند برای ایمنی بیشتر خود گزینه‌ های مناسب‌ تری از تجهیزات ایمنی را انتخاب کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر و خرید لباس کار سرهمی جوشکاری با کیفیت بالا با ما تماس بگیرید.

خرید لباس کار سرهمی جوشکاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.